Cetak Manual Ini
Terdapat 3 kategori untuk kemaskini maklumat di dalam Sistem Tender Online Selangor 2.0 ini. Berikut ialah kategori - kategori pengemaskinian maklumat :-
**I)KEMASKINI MAKLUMAT MOF ATAU CIDB :** Permintaan kemaskini apa - apa maklumat berkenaan MOF atau CIDB perlu melalui proses pengesahan terlebih dahulu. Maklumat lanjut untuk [Cara membuat permintaan kemaskini MOF atau CIDB](/manuals/permintaan_kemaskini)
**II)KEMASKINI MAKLUMAT ALAMAT EMEL ATAU NO PENDAFTARAN SYARIKAT :** Tatacara membuat permintaan kemaskini di terangkan di pautan ini. [Cara membuat permintaan kemaskini emel atau nombor pendaftaran](/manuals/kemaskini_emel)
**III)KEMASKINI MAKLUMAT YANG LAIN :** Permintaan kemaskini lain-lain maklumat adalah seperti di halaman ini.
Berikut merupakan tatacara untuk mengemaskini lain-lain maklumat syarikat.
Klik pada kotak biru di atas sebelah kanan halaman yang tertera nama syarikat anda. Sistem akan memaparkan pilihan halaman. Klik pada pilihan "Akaun Saya".
![](/docs/public/content/images/kemaskini/k1.png)
Sistem akan memaparkan halaman yang memaparkan tab "Maklumat Tender/Sebut Harga" dan "Maklumat Syarikat". Klik pada tab "Maklumat Syarikat".
![](/docs/public/content/images/kemaskini/k2.png)
Sistem akan memaparkan halaman seperti gambar berikut. Klik pada butang "Kemaskini".
![](/docs/public/content/images/kemaskini/k3.png)
Sistem seterusnya akan memaparkan halaman untuk mengemaskini maklumat syarikat. Tekan butang "Seterusnya" setelah memeriksa maklumat adalah betul.
![](/docs/public/content/images/kemaskini/k4.png)
Kemudian tekan butang "Hantar".
![](/docs/public/content/images/kemaskini/k5.png)