Cetak
PDS/BKP/SH/01/2015

PERKHIDMATAN MEMBEKAL SERTA MENGHANTAR TONER, KATRIJ DAN DRUM UNTUK KEGUNAAN PEJABAT DAERAH/TANAH SEPANG

Pegawai Bertanggungjawab
Nama Tender Admin
E-mel tenderadmin@selangor.gov.my
No. Tel 0355447557
Jabatan Bahagian Pengurusan Maklumat, Pejabat SUK Selangor
Tarikh Tajuk  
Tiada makluman / ralat

Maklumat Sebut Harga

Petender Pejabat Daerah Sepang
No. Sebut Harga PDS/BKP/SH/01/2015
Tarikh Iklan 19 Jan 2015 - 30 Jan 2015
Tarikh Jual 19 Jan 2015 - 30 Jan 2015
Tarikh Tutup 30 Jan 2015
Masa Tutup 12:00 PM
Tempat Hantar BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
PEJABAT DAERAH/TANAH SEPANG
BANGUNAN TUN AZIZ
BANDAR BARU SALAK TINGGI
43900 SEPANG
Kebenaran Khas
Syarikat Bumiputera Sahaja
Harga Dokumen RM 10.00

Syarat Sebut Harga

1. ARAHAN KEPADA PENYEBUT HARGA i. PELAWAAN SEBUTHARGA Tawaran adalah dipelawa kepada pembekal-pembekal tempatan Bumiputra yang berdaftar dengan Kementerian Kewangan Malaysia di bawah kod bidang 020601 - (ALATULIS) yang masih sah diperakui oleh pihak berkenaan. ii. SKOP SEBUTHARGA Sebut harga ini merangkumi perkara seperti berikut: Membekal serta Menghantar Toner, Katrij dan Drum Untuk Kegunaan Pejabat Daerah/Tanah Sepang No. Sebut harga: PDS/BKP/SH/01/2015 iii. SYARAT-SYARAT KEPADA PENYEBUT HARGA a. Penyebut harga dipelawa daripada pembekal-pembekal tempatan yang berdaftar dengan Kementerian Kewangan Malaysia di bawah kod bidang 020601 (ALATULIS). b. Cadangan Dokumen Sebutharga (secara online melalui e-tender Selangor) yang lengkap dan sempurna diisi hendaklah dimasukkan ke dalam satu sampul surat berlakri dan di sebelah kiri (atas) ditulis seperti berikut:- Sebutharga Membekal serta Menghantar Toner, Katrij dan Drum Untuk Kegunaan Pejabat Daerah/Tanah Sepang No. Sebutharga : PDS/BKP/SH/01/2015 Nama Pembekal : .................................. c. Dokumen sebutharga ini hendaklah terdiri daripada berikut:- a) LAMPIRAN Q – ARAHAN PERBENDAHARAAN 170 b) LAMPIRAN A – PEMATUHAN SPESIFIKASI BEKALAN c) LAMPIRAN B – BORANG TAWARAN HARGA d) JADUAL 1 – PENGALAMAN SYARIKAT e) JADUAL 2 – KERJA DALAM TANGAN f) LAMPIRAN C – SURAT AKUAN PEMBIDA g) LAMPIRAN D – SURAT PERWAKILAN KUASA h) PROFIL LENGKAP SYARIKAT d. LAMPIRAN Q, LAMPIRAN A, LAMPIRAN B, LAMPIRAN C, LAMPIRAN D, PROFIL LENGKAP SYARIKAT, BROSUR DAN RISALAH (JIKA BERKAITAN) perlu dikemukakan sebagai suatu tawaran akan dijadikan panduan dalam penilaian dan pemilihan penyebut harga. Tawaran yang tidak lengkap akan ditolak. e. Penyebut harga hendaklah menyebutharga bagi semua bekalan/perkhidmatan (mana yang berkenaan) yang disenaraikan secara terperinci di ruangan BORANG TAWARAN HARGA. iv. TAWARAN PILIHAN Setiap penyebut harga TIDAK DIBENARKAN membuat tawaran pilihan bagi mana-mana butiran yang dimasuki. Jika terdapat tawaran pilihan, Pejabat Daerah/Tanah Sepang berhak menolak semua tawaran yang dikemukakan. v. PEMBATALAN SEBUTHARGA PDT Sepang berhak membatalkan sebutharga ini sekiranya diperlukan. Sebarang kos yang terpaksa ditanggung oleh penyebut harga kerana urusan sebutharga ini adalah menjadi tanggungjawab penyebut harga terhadap perkara berkenaan dan tidak boleh dituntut kepada PDT Sepang atas kerugian. vi. SETUJU TERIMA SEBUTHARGA a. PDT Sepang akan memberi notis bertulis kepada penyebut harga yang berjaya apabila tawaran sebutharga dipersetujui. Notis ini boleh mengandungi syarat-syarat tawaran atau pengubahsuaian tawaran. Tawaran sebut harga ini tidak boleh diterima sehinggalah syarat itu adalah diterima. PDT Sepang adalah berhak mempersetujui tawaran sebutharga samaada kesemuanya atau sebahagiannya. b. Apabila disetuju terima, maka kontrak hendaklah disifatkan sebagai telah dibuat di antara PDT Sepang dan penyebut harga mengikut syarat-syarat kontrak yang dilampirkan (termasuk syarat-syarat tambahan atau yang apa-apa perjanjian atau syarat lain walau dari apa jenis pun boleh disifatkan sebagai termasuk dalam kontrak ini). c. PDT Sepang tidak terikat untuk mempersetujui mana-mana tawaran sebutharga yang terendah atau mempersetujui mana-mana jua tawaran sebutharga. vii. TEMPOH SAH SEBUT HARGA Cadangan Sebutharga mestilah sah untuk tempoh tidak kurang daripada 90 hari dari tarikh tutup tawaran sebut harga. Harga yang ditawarkan dalam sebut harga hendaklah dalam Ringgit Malaysia sahaja dan termasuk semua kos yang berkaitan. Kos-kos yang tersirat tidak akan dipertimbangkan. viii. HAK PDT SEPANG UNTUK MENERIMA DAN MENOLAK CADANGAN SEBUTHARGA a. PDT Sepang mempunyai hak untuk menerima atau menolak sebut harga tanpa tanggungan liabiliti kepada PDT Sepang atau obligasi untuk memaklumkan kepada penyebut harga sebab-sebabnya. b. PDT Sepang berhak memilih kesemua atau sebahagian dari cadangan penyebut harga atas kepentingan PDT Sepang. c. PDT Sepang tidak terikat untuk memilih tawaran sebut harga termurah. Keputusan PDT Sepang adalah muktamad dan tidak perlu memberikan sebab penolakan tawaran. ix. PERINGATAN MENGENAI KESALAHAN RASUAH 11.1 Sebarang perbuatan atau percubaan rasuah untuk menawar atau memberi, meminta atau menerima apa-apa suapan secara rasuah kepada dan daripada mana-mana orang berkaitan perolehan ini merupakan suatu kesalahan jenayah di bawah Akta Pencegahan Rasuah 1997. 11.2 Sekiranya mana-mana pihak ada menawar atau memberi apa-apa suapan kepada mana-mana anggota pentadbiran awam, maka pihak yang ditawar atau diberi suapan dikehendaki membuat aduan dengan segera ke Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia atau di balai polis yang berhampiran. Kegagalan berbuat demikian adalah merupakan satu kesalahan di bawah Akta Pencegahan Rasuah 1997. 11.3 Tanpa prejudis kepada tindakan-tindakan lain, tindakan tatatertib terhadap anggota perkhidmatan awam dan menyenaraihitamkan kontraktor atau pembekal boleh diambil sekiranya pihak-pihak terlibat dengan kesalahan rasuah di bawah Akta Pencegahan Rasuah 1997. 11.4 Mana-mana kontraktor atau pembekal yang membuat tuntutan bayaran berkaitan perolehan ini walaupun tiada kerja dibuat atau tiada barangan dibekalkan mengikut spesifikasi yang ditetapkan atau tiada perkhidmatan diberi dan mana-mana anggota perkhidmatan awam yang mengesahkan tuntutan berkenaan adalah melakukan kesalahan di bawah Akta Pencegahan Rasuah 1997. x. TARIKH PENGHANTARAN BEKALAN Penghantaran bekalan berkaitan hendaklah dibuat dalam tempoh 2 minggu selepas tawaran diberikan (awarded) kepada syarikat yang berjaya. xi. ALAMAT PENGHANTARAN a. Dokumen Sebutharga hendaklah dihantar melalui serahan tangan dan dimasukkan ke dalam peti sebut harga sebelum tarikh tutup alamat berikut: BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN PEJABAT DAERAH/TANAH SEPANG BANGUNAN TUN AZIZ BANDAR BARU SALAK TINGGI 43900 SEPANG SELANGOR DARUL EHSAN b. Setiap dokumen sebutharga perlu sampai pada waktu dan tempat yang ditetapkan. Walau apa pun alasan yang diberikan, sebarang sebut harga yang diterima selepas tempoh yang ditetapkan tidak akan dilayan. c. PDT Sepang tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang perbelanjaan yang ditanggung oleh mana-mana penyebut harga dalam penyediaan dan penyerahan tawaran sebutharga ini tanpa mengambil kira sama ada hasil proses sebutharga ini berjaya atau sebaliknya. xii. TARIKH TUTUP TAWARAN SEBUT HARGA Tawaran sebut harga akan ditutup pada 30 Januari 2015 (Jumaat) jam 12.00 tengahari. xiii. PERBELANJAAN URUSAN SEBUT HARGA Sebarang kos perbelanjaan dalam urusan tawaran sebut harga ini ditanggung oleh penyebut harga. xiv. PERINGATAN Kerajaan tidak terikat untuk menerima mana-mana tawaran tertentu atau menerima tawaran terendah sekali atau memberi sebab sesuatu tawaran sebut harga ditolak. Segala keputusan adalah muktamad. xv. SYARAT-SYARAT AM TAWARAN SEBUT HARGA Syarat-syarat am dan syarat-syarat lain dalam dokumen sebut harga ini, setakat mana syarat-syarat itu mungkin menyentuh pelaksanaan kontrak ini hendaklah disifatkan sebagai sebahagian daripada kontrak. Jika penyebut harga tidak mematuhi syarat-syarat tawaran sebutharga di atas mengenai apa-apa juga hal, maka tawaran sebutharga akan ditolak. xvi. PERTANYAAN Sebarang pertanyaan mengenai sebutharga ini, penyebut harga boleh menghubungi pegawai berikut: Zetty Nor Sheha binti Mohamad Tanuri Bahagian Khidmat Pengurusan Unit Aset dan Perolehan Tel : 03-87061993 Faks : 03-87064612 e-mail : zettytanuri@selangor.gov.my Sofianna binti Othman Bahagian Khidmat Pengurusan Unit Aset dan Perolehan Tel : 03-87061211 Faks : 03-87064612

Kod-Kod Bidang

Kod Bidang MOF 020601 PERABOT, PERALATAN PEJABAT, HIASAN DALAMAN DAN DOMESTIK > BEKALAN PEJABAT DAN ALATULIS > ALAT TULIS ( TIDAK TERMASUK BORANG DAN SEMUA JENIS KERTAS)

Dokumen Meja Terkawal

Nama Saiz Jenis  
tender_DOKUMEN_MEJA 381.10 kB application/x-gzip Muat Turun
BAHAGIAN / SEKSYEN / UNIT:
1. Nama Pembekal
2. Jenis Bekalan
3. Alamat Pembekal
4. Nama Perolehan
5. Kuantiti
6. Jumlah Kos (RM)
7. Tarikh Perolehan
Bil. Kriteria Penilaian Skala Ulasan
5 4 3 2 1
1. Tindakan terhadap maklum balas / permintaan
2. Harga yang berpatutan
3. Kuantiti menepati Pesanan Tempatan (LO)
4. Kualiti produk / perkhidmatan /kerja
5. Penghantaran mengikut jadual
6. Kerjasama yang diberikan
Jumlah Markah :   00 / 30 x 100 =

Cadangan Pegawai Penilaian

Ulasan

Senarai Prestasi Syarikat

Bil. Tarikh Penilai Keseluruhan Markah Tindakan
Tiada rekod penilaian